Sperm Purchase

תרומת זרע

מצאי את התורם המושלם

ההחלטה להביא ילד לעולם באמצעות תרומת זרע היא צעד משמעותי וחשוב.

את עומדת בתחילתה של דרך חדשה, כזו שצפויה לחולל שינוי משמעותי בחייך.
הצעד הראשון בדרך להיריון המתקרב וללידה המיוחלת הוא הצעד שבו תבחרי את תרומת הזרע מתוך מאגר התורמים הגדול הממתין לך בבנק הזרע של הרצליה מדיקל סנטר. כדי שהצעד הזה ייעשה על הצד הטוב ביותר מבחינתך, נפרט עליו כאן ונאפשר לך להבין בפני מה את עומדת ומה את צפויה לעבור.

איך מקבלים תרומת זרע?

רכישת תרומת זרע נעשית בכמה שלבים, בסיומם תוכלי לבחור תורם שמתאים לך בדיוק מהמאגר הרחב והאיכותי שלנו. בשלב הראשון נקיים ראיון אישי, בו נכיר אותך, תפגשי את הצוות הרפואי ותביני כיצד התהליך צפוי להתבצע. לאחר מכן יחל תהליך הקליטה ופתיחת תיק רפואי, על פי הנתונים שלך ותוצאות הבדיקות. לאחריהן תוכלי להתקדם לשלב בחירת התורם הספציפי.

כדי שתקבלי את ההחלטה האידיאלית עבורך, נספק לך נתונים כלליים חשובים אודות התורם הפוטנציאלי לרבות גובה, משקל, צבע עיניים, צבע שיער, סוג דם, מוצא, מקצוע, השכלה, תחביבים ועוד.

מהיכן התרומה מגיעה?

אצלנו, ניתן לבחור בין תורם ישראלי לבין תורם זר, המגיע מבנקי הזרע המובילים בארצות הברית ובדנמרק. ארץ המוצא של התורם עשויה להשפיע על שלבים שונים בתהליך, החל מהמחיר ועד לאפשרות של הצאצא לקבל פרטים מזהים על התורם בעתיד (מה שקיים רק במקרה של תורם זר). בכל העת את זכאית לקבל ייעוץ גנטי מותאם אישית מ-B-MOM.

כיצד מתקבל תורם זרע ל-B-MOM?

מן העבר השני של המשוואה, תורם זרע עובר תהליך מוקפד לא פחות כדי שנוכל לראות את ההתאמה שלו לתהליך. ראשית, נדרשת עמידה בתנאי הסף שהוגדרו על ידי B-MOM, ביניהם:

  • גיל – 35-18
  • גובה – 1.75 לפחות
  • מצב משפחתי – רווק
  • בריאות תקינה
  • אי תרומת זרע בבנק אחר

לאחר מכן נבצע בדיקת זרע ראשונית כדי ללמוד על איכות הזרע, לרבות כמות, תנועתיות, חיות ומאפיינים נוספים, אם האיכות מספקת, נקיים כעבור פרק זמן קצר בדיקת זרע נוספת.

התורם יעבור בהמשך ראיון עומק, כדי לראות את התאמתו ולהתחיל לבנות את הפרופיל שלו. הוא יבצע בדיקות נוספות, דוגמת בדיקת דם, בדיקה לאיתור מחלות זיהומיות ובדיקה פיזיולוגית. גולת הכותרת היא בדיקה גנטית רחבה מאוד, הכוללת צ’יפ גנטי הבוחן הימצאות של למעלה מ-50 מחלות גנטיות וכ-150 מומים בעלי אופי גנטי, בדיקת DNA וייעוץ גנטי מקיף.

כמה עולה תרומת זרע?

מחיר מנת זרע משתנה על פי פרמטרים שונים, במרכזם מקור הזרע. תרומה מתורם ישראלי נעה סביב כ- 2,300-2,700 ₪, בעוד שעבור תורם זר (מנות זרע מחו”ל) המחיר נע סביב 215-1650$ תלוי בנק, תורם וסוג מנה (ניתן לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר מסודרת ומותאמת). תורם זר יהיה יקר יותר מכמה סיבות, לרבות תהליך היבוא של מנות הזרע ארצה.

בעוד שקיימים בנקי זרע שמבצעים יבוא של מנות זרע מבנק מסוים מעבר לים רק לאחר שמצטברות מספר הזמנות, אנו מבצעים את היבוא באופן אישי מיד לאחר ביצוע ההזמנה ובחירת התורם על ידי הנתרמת.

המשמעות היא שזמני ההמתנה עד לקבלת מנת הזרע המיוחלת הם מינימליים בכל קנה מידה: ימים ספורים כאשר התורם הוא ישראלי, בעוד שבמקרה של תורם זר אנחנו מתחייבים שהמנה תגיע ותהיה זמינה לשימוש הנתרמת עד 10 ימי עבודה בלבד.

וכמה מנות זרע מומלץ לרכוש?

בדרך כלל מומלץ לרכוש יותר ממנה אחת מתורם נבחר כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה, מה גם שייתכן שיהיה רצון למנות נוספות מאותו תורם בעתיד. במקרים רבים נדרשות כ-5/6 מנות עד הצלחת תהליך ההפריה או ההזרעה, כך שמספר סביר של מנות לרכישה הוא כ-10-5 מנות. ניתן לרכוש מספר בלתי מוגבל של מנות מתורם נתון.

מה עושים לאחר רכישת המנות?

לאחר שמנת הזרע שבחרת תהיה זמינה עבורך, התהליך יכול להתקדם לשלבים הסופיים והמכריעים שלו. את תיפגשי עם רופא פריון ובהתאם למאפיינים שלך, לבדיקות שעברת, לסוג התהליך (הזרעה תוך רחמית, הפריה חוץ גופית וכדומה) ולנתונים נוספים נתאם ונתכנן את השלבים הבאים.

יש מקרים בהם נתאים אותו למועד המחזור החודשי באופן טבעי, בעוד שבאחרים תקבלי טיפולים הורמונליים לגירוי השחלה ופעולות הכנה נוספות. את הכול תוכלי לבצע במסגרת B-MOM ובית החולים הרצליה מדיקל סנטר, באפס מאמץ.

איך מתבצעת ההזרעה?

את ההזרעה נבצע לאחר שנבדוק את הזרע בצורה קפדנית ונבצע השבחה שלו. התהליך ייקבע למועד המתאים ביותר מבחינת הביוץ, כפי שמראים הנתונים, במסגרתו נשתמש בקטטר על מנת להחדיר את הזרע לרחם דרך צוואר הרחם. זהו תהליך פשוט ומהיר באופן יחסי, שכולל לרוב רק אי נוחות קלה. את בדיקת ההיריון תבצעי לרוב כשבועיים ימים לאחר ההזרעה, כשלמען הדיוק מומלץ לבצע (לצד הבדיקה הביתית) גם בדיקת דם.

שימי לב שאת ממש לא חייבת להשתמש בכל המנות שרכשת ברגע נתון, מה גם שפעמים רבות אין בכך צורך. את המנות תוכלי להקפיא ולשמור לשימוש פוטנציאלי למשך שנים, בתנאים מבוקרים, תמורת דמי אחסון שנתיים. במקרה של תורם ישראלי תוכלי בחלק מהמקרים להשיב מנות זרע שלא עשית בהן שימוש ולקבל תמורה מסוימת או אפילו מלאה עליהן.

התורמים שלנו

מאגר התורמים העשיר והמגוון של B-MOM מעניק לתורמיו תגמול הולם, אשר בזכותו אנו מסננים את המועמדים באופן הקפדני והמחמיר ביותר – המבטיח עבורכם את תרומת הזרע האיכותית ביותר.

לרשות בנק הזרע מבחר תורמי זרע ישראלים, וכמו כן יבוא זרע מכל בנקי הזרע המובילים בעולם. תהליך הסינון של תרומת הזרע והתורמים כולל: ראיון מקיף עם צוות בנק הזרע המקצועי, איסוף יסודי וקפדני של כל הנתונים והמידע המקיף, סדרת בדיקות רפואיות נרחבת ומקיפה הכוללת בדיקת צ’יפ גנטי, בחינת הסטוריה רפואית מקיפה ויסודית.

תהליך רכישת תרומת זרע

בהגיעך לבנק הזרע של B-MOM, תעברי תהליך ובו כמה שלבים, במטרה לאפשר לך לבחור את התורם המתאים לך, ולא פחות חשוב – כדי להעלות את הסיכוי להפריה מוצלחת בתום התהליך. התקדמות התהליך תתבצע בהתאם לדרישותייך, תוך התחשבות מלאה בתחושות המלוות אותך.

בשלב הראשון (ראיון אישי) את תכירי את הצוות הרפואי, תספרי על עצמך ותזכי לסיור קצר במקום. לאחר הראיון נקלוט אותך למערכת, נפתח עבורך תיק רפואי ונשאל שאלות משלימות. בשלב הסופי תוכלי לבחור תורם על סמך שלל פרטים ומאפיינים ככה תוכלי לבצע היכרות מעמיקה ככל האפשר עם התורם לפני שתקבלי החלטה סופית.

עוד על התהליך
מהיכן מגיעים התורמים?

את התורמים מחלקים לשתי קבוצות: תורמים ישראליים ותורמים מחו”ל (במקרה שלנו – תורמים מבנקי הזרע המובילים בארצות הברית ובדנמרק, המאושרים על ידי משרד הבריאות). מעבר לעבודה שייתכן מאוד שהמאפיינים האישיים של התורמים מושפעים מהקבוצה שהם משתייכים אליה, ההגדרה משפיעה גם על תהליך התרומה ועל השנים שאחריה.

מתי אפשר לקבל את מנת הזרע?

יש הבדל בלוחות הזמנים של קבלת המנות בהתאם לבחירה שנעשתה. מנות מתורם ישראלי תהיינה לרוב זמינות יותר מטבע הדברים, אלא שגם במקרה של תורם זר ההמתנה לא תהיה ארוכה מדי. הייחודיות של B-MOM היא שמנות הזרע הנבחרות מחו”ל מגיעות לישראל עד 7 ימי עבודה בלבד ממועד הגשת הבקשה. יש לציין שאנחנו מייבאים כל תרומת זרע באופן אישי ומיידי, ולא ממתינים להצטברות של מספר מנות כפי שעושים חלק מהבנקים האחרים, מה שמביא לאותה זמינות גבוהה של המנות.

חץ כלפי מעלה
חזרה למעלה
להשארת פרטים וקבלת מידע נוסף לחצו כאן
Whatsapp